Pages

Nabil Fans

Klik-Klik

MARMUT CUTE

NAMA
EMEL
JENIS BAJU (RUJUK ATAS) A
B
JENIS KAIN COTTON
DRY FIT
KUANTITI BAJU 1
2
3 KE ATAS
WARNA BAJU (IKUT PILIHAN ANDA)
CADANGAN ANDA

Create a web form here

Khamis, 31 Mac 2011

Bila Agama Islam Dihina..!

Assalamualaikum semua... nak share ngan korang pasal Agama Islam yang dihina oleh segolongan manusia yang BODOH AKALNYA..! dalam beberapa hari nie aku tengok kat Facebook banyak yang menghina mengenai Agama Islam.. sedih bila ada segelintir manusia yang tidak menjaga sensetiviti kaum.. Dalam Agama Islam disuruhNYA  menghormati agama lain dan begitulah sebaliknya... tetapi makin ramai yang ingin memecahbelahkan umat Islam.. bagi aku kita sepatutnya tidak cepat melatah.. kerana kaum2 kafir ingin sekali melihat umat Islam berpecah belah..

Penghinaan dan pencelaan terhadap agama Islam, sudah terjadi sejak dahulu, bahkan sejak pertama kali Islam mulai di dakwahkan oleh Nabi kita Muhammad SAW. Ketika itu Abu Jahal mengatakan kepada Rasulullah SAW, “Wahai Muhammad, apakah kamu ingin kaya? Ingin berkuasa? Atau ingin perempuan yang tercantik di tanah Arab ini?” Begitulah kira-kira kata ejekan Abu Jahal kepada keponakannya sendiri, yakni Muhammad SAW. Bahkan, dalam perjanjian Hudaybiah, Nabi Muhammad dilarang menggunakan title “Rasulullah”, maka di jawab oleh Allah dalam Surat Al-Fath: 29: “Muhammad itu adalah utusan Allah dan orang-orang yang bersama dia adalah keras terhadap orang-orang kafir, tetapi berkasih sayang sesama mereka: kamu lihat mereka ruku dan sujud mencari karunia Allah dan keridhaan-Nya, tanda-tanda meraka tampak pada muka mereka dari bekas sujud. Demikianlah sifat-sifat mereka dalam Taurat dan sifat-sifat mereka dalam Injil, yaitu seperti tanaman mengeluarkan tunasnya maka tunas itu menjadikan tanaman itu kuat lalu menjadi besarlah dia dan tegak lurus di atas pokoknya; tanaman itu menyenangkan hati penanam-penanamnya karena Allah hendak menjengkelkan hati orang-orang kafir (dengan kekuatan orang-orang mukmin). Allah menjanjikan kepada orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal yang saleh di antara mereka ampunan dan pahala yang besar.” (QS. Al-Fath:29) Memang sudah jelas, dalam ayat diatas. Dan dengan satu ayat ini pun sudah cukup kita mengetahui bagaimana mereka (pembuat website penghinaan) itu. Mereka jengkel dan marah, karena Islam semakin hari semakin banyak pemeluknya, bahkan di negara-negara Eropah dan Amerika, Islam menjadi pilihan dan meninggalkan agama mereka terdahulu. Karena Islam adalah agama hati. Hati manusia yang merupakan segalanya berasal. Hati manusia adalah fitrah dan tidak bisa di bohongi. Hati kecil manusia pasti menginginkan kebahagiaan dan kedamaian. Orang-orang kafir memang hendak membuat makar kepada Allah, dengan membuat aliran garis keras, yang seolah-olah itu di benarkan dalam Islam, bahkan mereka memakai dalil-dalil Qur’an untuk membenarkan tindakan mereka. Padahal tak lain dan tak bukan itu adalah musang berbulu ayam. Orang yang tidak ingin Islam kembali bangkit sebagai agama pembawa cahaya di muka bumi ini. Agama yang tidak berorientasi dunia saja, tetapi kepada kekekalan kebahagiaan yang abadi nanti di yaumil qiyamah. Wahai, saudaraku se-iman, sebarkanlah Islam sebagai pembawa kedamaian, bukan perpecahan dan pembuat konflik. “Anjing menggonggong kafilah berlalu“, biarlah apa yang mereka katakan itu dan segala penghinaannya, biarkanlah Allah saja yang akan menghukum mereka, bukan kita, tugas kita adalah selalu mendakwahkan kebenaran dan menegakkan kalimat Tauhid. 

Firman Allah, ertinya:

"Sesungguhnya Yahudi dan Kristian tidak akan redho dengan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu menurut cara hidup mereka. Katakanlah 'sesungguhnya petunjuk ALLAH itulah petunjuk yang benar'. Dan sesungguhnya jika kamu memilih untuk mengikuti kemahuan Yahudi dan Kristian ini setelah datang kepada kamu 'ilmu (Al Quran), maka ALLAH tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu". Al Baqarah: 120

Klik gambar untuk besar..

Korang boleh klik yang sebelah nie >> Facebook 1


Klik gambar untuk besar

ni pon same.. korang klik jew..>> Facebook 2


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...