Pages

Nabil Fans

Klik-Klik

MARMUT CUTE

NAMA
EMEL
JENIS BAJU (RUJUK ATAS) A
B
JENIS KAIN COTTON
DRY FIT
KUANTITI BAJU 1
2
3 KE ATAS
WARNA BAJU (IKUT PILIHAN ANDA)
CADANGAN ANDA

Create a web form here

Rabu, 9 Mac 2011

Pemilihan Cage @ Sangkar Hamster


Assalamualaikum..!! korang apa khabar?? Harap sihat la hendaknya… miss kat korang semua.. 2 minggu  tak jenguk blog aku nie.. ha..! maklumlar..aku kan tengah praktikal jadi, sibuklah ckit.. huhu. Baby hamster aku pon dah makin membesar.. rungsing jugak samada nak jual kat kedai kew.. atau aku nak bela lagi.. sebab aku ingat nak tambah koleksi hamster aku jenis yang kecik plak..nampak comel gilerrr..! hamster yang aku bela sekarang nie jenis Syrian.. jenis yang besar bagi yg minat nak bela yang besar la..
So.. aku nak kongsi dengan korang semua mengenai pemilihan cage atau sangkar hamster yang korang nak bela.. dekat pasaran banyak pilihan.. daripada saiz yang kecil sampai la besar.. daripada harga belasan ringgit sampai lar ratusan ringgit.. rambang mata dibuatnya sebab cage pin comey belaka.. hehe.. Sangkar hamster benda penting dan wajib dibeli.. yew la.. tak kan korang nak lepaskan dalam rumah kot? Haha… jawabnya hilang lar dibuatnya.. Jadi sangkar nie memang perkara asas untuk korang nak bela hamster.. Saiz sangkar bergantung kepada saiz hamster dan jenis hamster yang korang nak beli … Jangan beli sangkar kecil untuk hamster jenis Syrian kerana Syrian bakal membesar dan sangkar kecil tidaklah sesuai untuk hamster jenis ini… Untuk hamster jenis Roborovski korang boleh guna cage yang kecil sebab diorang nie comey2.. haha… Selalunya, apabila korang membeli sangkar, dalam sangkar tersebut siap ada wheel (roda mainan hamster), bekas makanan, bekas isi air dan juga sebuah rumah kecil untuk hamster tidur… hehe.. pasai aksesori aku cite topic yang laen oke..! yang nie aku nak cite pasal sangkar jew..
Terdapat pelbagai jenis cage hamster nie.. yang jenis kaca berbentuk akuarium / plastic…cage dawaiyang renovate sendiri pon ada.. contohnya kalau korang x cukup bajet untuk beli cage.. so korang bole la buat renovate sendiri dengan guna akuarium plastic kew.. macam2 lagi lar.. hamster yang aku bela pada mulanya aku letak dalam cage murah lagi RM18.00 siap dengan bekas makanan, bekas minuman dan roda mainan.. lepas hamster aku si Oscar dan Pandora makin membesar dan beranak.. so aku letak dalam akuarium yang aku renovate sendiri siap dengan rumah kayu yang aku buat sendiri.. pandai jugak aku bertukang.. haha.. urmm…pastu rumah plastic.. tempat hamster mandi.. roda mainan yang agak besar untuk Syrian Hamster.. bekas makanan yang agak besar juga.. bole diorang tidur  atas makanan lagi.. haha. Pastu ada terowong yang aku buat sendiri dengan menggunakan paip.. senang kan?? Boleh jimat lagi duit korang daripada membazir .. tapi tak salah kalau korang ada duit lebih.. bole lar nak bergaya sikit.. kalau korang ada pendapat kew nak tanya masalah apa ka.. tanya jew aku.. jadi korang tengok foto cage atau sangkar hamster yang kat 
bawah nie oke…

yang nie sesuai sangat kalau korang yg gurl tu.. mmg cantikkk..!

yang nie plak mcam cage aku.. tapi tak dak lar bertingkat..


cage nie sesuai untuk korang yang bela hamster kecil..

wa...!! besarnye.. kalau korang pandai bertukang nie.. bole la buat satu kat aku...
nakkkk!!

bagi aku cara nie tak selamat.. first kalau rumah korang ade kucing.. dah lama hamster korang arwah...
kedua pulak.. hamster nie pandai memanjat.. jadi hati2 la yew..


kalau korang bela hamster Syrian.. korang bela dalam akuarium jew.. mcam nie..
aku pon bela dalam akuarium jugak.. kena decorate sendiri la..

sungguh cantikk..!!




7 ulasan:

  1. agak2 bajet nak beli 2 robo hamster,1 cage,mknn n alatan dia brapa?

    BalasPadam
  2. tgok tmpt gak..selalu pair robo dlm rm30.cage small rm18,habuk kayu rm10,mknn rm10..try mtk diskaun skit...cam sy bli winter dwart normal pair 18rm.cage dpt 15rm,mknan rm9,bedding pn rm9..dlm cage tu whell,bkas mknan btol minuman da tersedia ada..okie :)

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Boleh saya tahu... adakah cage hamster boleh di tanggal-tanggalkan ketika hendak membersihkannya... maaf sy baru menjaga hamster...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...