Pages

Nabil Fans

Klik-Klik

MARMUT CUTE

NAMA
EMEL
JENIS BAJU (RUJUK ATAS) A
B
JENIS KAIN COTTON
DRY FIT
KUANTITI BAJU 1
2
3 KE ATAS
WARNA BAJU (IKUT PILIHAN ANDA)
CADANGAN ANDA

Create a web form here

Ahad, 13 Mac 2011

Bahana Politik Kampus..!



Gambar dari OHTIDAK.COM
Pejabat MPP sebuah universiti..!

"Jika hendak melihat pemimpin masa akan datang maka lihatlah anak muda zaman sekarang"

Assalamualaikumm..! first kalau korang x suka.. lebih baek bukak website yang laen...ayat di atas adalah antara yang diriwayatkan Imam al-Bukhari.. jika korang masih belum jelas lagi ayat yang dimaksudkan di atas... nie aku nak kupaskan.. kalau korang nak lihat pemimpin korang pada masa 10 atau 20 akan datang.. korang tengok rupa dan perangai pemimpin pelajar yang ada sekarang... gila demontrasi.. gila menjerit macam orang gila..! so.. pemimpin akan datang pon macam tu la.. asyik demontrasi, simbah cat.. melopong-melalak.!!!!..... setiap tahun para pelajar di IPT tidak kira samada IPT awam mahupun swasta pastinya berlumba-lumba untuk menyertai Pilihanraya Kampus.. dan pastinya persaingan adalah sihat.. tetapi berdasarkan Pilihanraya Kampus yang baru saja berlalu bulan lepas telah mencetuskan fenomena yang tidak pernah berlaku lagi..

Apa yang aku taip nie adalah berdasarkan pemikiran aku..samada korang suka atau tak.. walaupun aku bukanlah dalam golongan pelajar yang 'gila politik'.. tapi aku punya alasan yang tersendiri menyelar sesetengah pelajar yang GILA berpolitik.. aku juga seperti mereka.. tetapi aku tidaklah termakan walau sedikit pon kata yang penuh bermadah.. oleh golongan orang politik sebenar.. mereka ini ibarat lembu dicucuk hidung..! tetapi tak semua pelajar yang GILA macam diorang nie... aku percaya ramai yang menyokong apa yang aku kata.. Ramai pelajar yang kebanyakkannya tidak suka politik kampus..! berdasarkan ape yang aku lihat ramai pelajar yang buat tak ambik kisah.. cuma time mengundi tu kena la tunaikan tanggungjawab ....aku tidak kisah kalau politik di kampus itu berpada-pada tetapi janganlah sampai nak buat demontrasi  la simbat cat merah..! bagi aku golongan nie tak pandai nak guna otak sendiri.. aku juga seperti mereka semua..seorang anak muda...! berdarah muda..! semangat berkobar2..!.. tetapi adakah patut kita melepaskan geram dengan membuat demontrasi jalanan?? tidak adakah cara yang lebih terhormat?? Inikah yang dikatakan golongan terpelajar?? fikir-fikirkan lar.. tapi nie pon berdasarkan apa yang aku faham.. 

ok lah.. malas dah nak komen pasal politik kampus nie.. buat saket hati ja... sape yang menang aritu tahniah la yer..! manifesto tu jangan lupa plak yer.. KEBAJIKAN PELAJAR ok...! salam....!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...